Запорізька міська рада

Територіальний відділ освіти Шевченківського району

Заклад дошкільної освіти (ясла-садок )№ 210 "Славутич"

Запорізької міської ради Запорізької області

gallery/bez_imeni-1 (1)
gallery/bez_imeni-1 (1)

ВІЛЬНІ МІСЦЯ

Станом на 12.10.2020 року в закладі вільних місць немає

gallery/безымянный 12

Пам’ятка для батьків. Режим харчування дитини вдома влітку.


Раціональний режим харчування сприяє зміцненню імунітету дитячого організму, нормальному росту та розвитку дитини. Такий режим харчування передбачає суворе дотримання часу прийомів їжі. Меню домашнього харчування має бути збалансованим та містити достатню кількістю білків, жирів, вуглеводів, мінеральних речовин, вітамінів, що сповна забезпечують енергетичні витрати дитячого організму.
Привчайте дитину:
- перед прийомом їжі обов’язково мити руки з милом, витирати їх індивідуальним рушником, самостійно сідати на стілець та підсовувати його до столу;
- під час прийому їжі охайно вживати тверду їжу; відламувати хліб маленькими шматочками, заїдати його рідкою їжею (суп, борщ тощо); самостійно їсти ложкою з тарілки, пити з чашки; не обливатись;
- після прийому їжі користуватися серветкою, вставати зі стільця.
Якщо дитина харчується у дитячому садку, відкоригуйте режим харчування вдома, урахувавши поживну цінність їжі, що подається у дошкільному закладі, та часи прийому їжі.
Формуйте у дитини культурно-гігієнічні навички під час вживання їжі. Навчайте малюка підтримувати чистоту навколо себе, бути охайним.
Обговорюйте з дитиною правила розпорядку, пояснюйте їй, що і як треба робити. При цьому важливо виховувати у дитини культуру поведінки, розвивати мовлення, вміння орієнтуватися у навколишньому світі:
- привчати розуміти призначення й основні якості предметів побуту, називати їх (тарілка велика, маленька, глибока, мілка тощо), вчити розуміти і називати дії з предметами (з чашки п’ють, ложкою їдять тощо);
- виховувати слухняність, пошану до дорослих;
- заохочувати висловлювати прохання;
- навчати словам ввічливості.
Подбайте про те, щоб посуд, з якого їсть дитина, завжди був чисто вимитим, їжа свіжою, щойно приготованою. Свіжі овочі та фрукти перед вживанням обдавайте окропом для знищення патогенних мікроорганізмів.

ГІГІЄНА
1. Дотримуйтесь завжди правил гігієни та привчайте до цього дитину.
2. Не забувайте, що правила особистої гігієни пов΄язані з усіма видами діяльності і відпочинку дітей. Особиста гігієна – це піклування про чистоту тіла, одягу, взуття.
3. Систематично контролюйте якість виконання культурно-гігієнічних завдань.
4. Виконання дітьми культурно-гігієнічних навичок супроводжуйте відповідною мотивацією.
5. Розвивайте у дітей вміння та навички догляду за тілом.
6. Привчайте дитину правильно чистити зуби.
7. Слідкуйте, щоб дитина мила руки перед прийманням їжі, після туалету, повернення з прогулянки, ігор із тваринами та завжди, коли руки брудні.
8. Привчайте дітей мити ноги не тільки перед нічним сном, але й перед денним, особливо влітку.
9. Регулярно зрізайте нігті на руках і ногах, тримайте їх у чистоті.
10.Зачісуйте волосся дитині її власним гребінцем. Мийте волосся не рідше ніж раз на тиждень.
11.Одягайте дитину в одяг, який пропускає повітря і вологу.
12.Косметичні засоби, які ви використовуєте з гігієнічною або лікувальною метою, повинні відповідати віку дитини.


ХАРЧУВАННЯ
1. Пам΄ятайте, що раціональне харчування – одна з основних умов здоров΄я людини, її довголіття, плідної праці.
2. Поєднуйте у їжі, в правильному співвідношенні речовини, які входять до складу тканин людського організму: білки, жири, вуглеводи, мінеральні солі, вітаміни, воду.
3. Дотримуйтесь режиму харчування. Зумійте переконати свою дитину споживати всі пропоновані їй страви, навіть ті, які вона не любить, але які для неї необхідні й корисні.
4. Не підгодовуйте дитину в проміжках навіть тоді, коли вона попросить їсти. Ласкаво поясніть, що їсти треба у відведений для цього час.
5. Давайте тільки ту кількість їжі, яку дитина з΄їдає із задоволенням.
6. Утримуйтесь від розмов про те, що дитина мало або майже нічого не їсть, бо вони шкідливі.
7. Дотримуйтесь навичок гігієни харчування і виробляйте їх у дітей.
8. Пам΄ятайте, що апетит частково залежить від сервірування столу, естетичного оформлення страв, уміння дитини користуватися виделкою, ложкою, володіння елементарними навичками культури споживання їжі.
9. Підкреслюйте необхідність добре пережовувати їжу, не вживати надто гарячої чи холодної страви, не відкушувати великих шматочків, жувати із закритим ротом.
10.Не забувайте, що найкориснішими є ті овочі і фрукти, які властиві нашому регіону, ростуть у наших садах.
11.Серйозним недоліком харчування є „прихований голод” – дефіцит йоду, який може привести до незворотніх процесів в організмі дитини. Вживання в їжу йодованої солі – вихід з даної ситуації.
12.Їжу завжди тримайте закритою, особливо в літній період.
13.Не слід вживати в їжу продуктів глибокого замороження, незнайомих грибів, продуктів з великим вмістом солі, недостатньо прожарені або проварені м΄ясо, рибу, сиру воду.



ПОРАДИ БАТЬКАМ ЩОДО ОРГАНІЗАЦІЇ ХАРЧУВАННЯ ДИТИНИ ЗІ ЗНИЖЕНИМ АПЕТИТОМ

Взагалі під час організації харчування дитини з поганим апетитом дорослим необхідно виявляти винахідливість.
Якщо дитина відмовляється від їжі, в жодному разі не годуйте її силоміць. Краще пропустити прийом їжі або зробити це пізніше, а потім годувати дитину невеликими порціями за 5-6 або більше прийомів. І все ж проміжки між окремими годуваннями мають бути не меншими за 3 години.
Дуже важливо на початку годування дати дитині такі продукти, які мають властивість підсилювати відділення травних соків і тим самим поліпшувати апетит. Це може бути кислий фруктовий або ягідний сік, шматочок оселедця, квашена капуста, солоний огірок, салат із сирих овочів. Сприятливо діє міцний м'ясний бульйон. Однак дуже важливо звернути увагу на можливість виникнення алергічних реакцій (висип, почервоніння шкіри щік). У цьому випадку від бульйону доведеться відмовитися.
Для дітей зі зниженим апетитом важливо суворо дотримуватися режиму годування — не давати нічого їстівного в проміжках між окремими прийомами їжі, а також не давати багато пити. У такому разі дитина охочіше розпочинатиме прийом їжі з рідких страв. У той саме час при годуванні дозволяйте їй запивати тверду їжу водою, соком або овочевим відваром і, звичайно, не обмежуйте пиття безпосередньо після годування.
Протягом певного часу можна застосувати метод «вільного годування», тобто годувати дитину за її бажанням. Найулюбленіші дитиною страви слід готувати частіше за інші, але при цьому дещо змінювати рецептуру, додаючи необхідні багаті білком продукти (м'ясо, сир тощо).

Чи замислювалися ви над тим, чому у деяких дітей після оформлення у дошкільний заклад поліпшується апетит, припиняються звичні блювання? Усе тому, що діти охочіше їдять за загальним столом, у родинному колі, в товаристві інших дітей. Тож виробіть правило сідати за стіл усією родиною.

Іноді дитина погано їсть через те, що до початку годування перебуває в збудженому стані, занадто захоплена грою, заняттями. У цьому випадку можна дещо перенести (на 20-30 хвилин) прийом їжі, дати час на те, щоб дитина змогла заспокоїтися.

У спекотні літні дні або за високої температури повітря в приміщенні організм дитини втрачає багато рідини. Це призводить до зменшення вироблення травних соків і зниження апетиту. У таких випадках перед початком годування дитині рекомендується дати трохи прохолодної кип'яченої води або несолодкого соку, можна почати годування з кисломолочного напою чи змінити режим годування: у найспекотніший полуденний час дати дитині вдруге легкий сніданок (кефір, булочку, фрукти), а обід перенести на пізніший час, скажімо, після денного сну. У такому випадку дитина, добре відпочивши і зголоднівши, легко впорається з досить калорійним обідом.
 

Як запобігти харчовим отруєнням
Щоб запобігти інфекційним захворюванням та харчовим отруєнням, дотримуйтесь таких простих правил:

- Ретельно мийте усі овочі і фрукти перед тим, як подавати до столу сирими.

- Прищеплюйте дитині любов до чистоти. Привчайте її мити руки з милом перед вживанням їжі, після відвідування туалету, повернення з прогулянки.

- Мийте руки з милом перед приготуванням їжі.

- Не зберігайте разом продукти, що їдять сирими, і ті, що підлягають кулінарній обробці.

- Ніколи не кладіть бутерброди, пиріжки, сир, ковбасу, печиво у пакет, де побували овочі, фрукти, ягоди чи яйця, навіть якщо цей пакет здається абсолютно чистим.

- Дбайте про те, щоб їжа для дитини була щойно приготованою, свіжою. Не готуйте їжу «із запасом».

- Не купуйте продукти, якщо не впевнені у їхній якості, з простроченими термінами зберігання, пошкодженою упаковкою. Дотримуйтесь умов та строків зберігання продукту, зазначених на його упаковці.

- Не купуйте продукти харчування на стихійних базарах. Ви маєте право вимагати у продавця документи, що підтверджують якість та безпеку продуктів.

- Не вживайте незнайомі гриби, ягоди, трави. Смертельно небезпечними можуть бути старі або зіпсовані гриби. Не готуйте страви з грибів дітям.

- Не беріть у дорогу продукти, що швидко псуються (ковбасні, молочні, кулінарні, кондитерські вироби або інші продукти, які потребують зберігання у холоді).

- Не використовуйте для пиття, приготування їжі та миття посуду воду з річок, озер, незнайомих підземних джерел тощо.

Виховання культурно-гігієнічних навичок у дітей дошкільного віку
Виховання культурно-гігієнічних навичок і самостійності дітей першої молодшої групи

Важливим у вихованні дітей є закріплення набутих і формування нових умінь і культурно-гігієнічних навичок, удосконалення самостійних дій. Потрібно стежити за виконанням того, що було недостатньо засвоєно дитиною на попередній стадії розвитку. При неправильному вихованні дитина хоч і володіє умінням (тримати чашку, їсти ложкою, знімати одяг тощо), але може відмовлятись активно діяти, хоче щоб її годували, одягали, а якщо й виконує вимоги, то без бажання. Надзвичайно важливо своєчасно ускладнювати вимоги до дітей.
Враховуючи інтерес дітей до іншого, їх намагання оволодіти новими, складнішими рухами, потрібно своєчасно удосконалювати їхні уміння, збільшувати їхню самостійність у режимних процесах і в міру оволодіння простими правилами переходити до складніших форм поведінки і взаємовідносин між дорослими і дітьми.
Потрібно виробляти такі уміння і культурно-гігієнічні навички: мити руки з милом перед їдою, попередньо закатавши рукава, вмивати обличчя і користуватися індивідуальним рушником; під час їди правильно тримати ложку, їсти акуратно, не обливаючись, користуватись серветкою; не виходити із-за столу, не закінчивши їсти, не заважати іншим дітям. Після їди без нагадування говорити «дякую»; самостійно і в певному порядку роздягатись і вдягатись, роззуватись і взуватись без розстібання і застібання ґудзиків, розв'язувати і зав'язувати шнурки, а після 2,5 років самостійно розстібати і застібати ґудзики, у певному порядку складати знятий одяг і ставити на місце взуття; користуватись тільки індивідуальними предметами (своїм рушником, носовою хусточкою, горщиком) і самостійно без нагадування витирати ніс, помічати брудні руки, обличчя, непорядок в одязі, витирати ноги біля входу; підтримувати порядок — прибирати іграшки після гри на місце, піднімати предмети, що впали на підлогу; спокійно виконувати вимоги дорослих — мити руки, їсти, лягати спати; терпляче почекати, прохання висловлювати словами; не заважати іншим дітям як за столом, так і в спальні.
Виховання гігієнічних навичок та культури поведінки дітей другої молодшої та середньої групи
У дітей четвертого року життя необхідно удосконалювати уміння і навички, набуті в попередній групі, що пов'язані з особистою гігієною, прийманням їжі, роззуванням, роздяганням і складанням і складанням одягу в певній послідовності.
Потрібно виховувати у дітей ввічливість, розвивати товариські стосунки, виробляти між ними вміння спільно діяти, гратися, навички взаємодопомоги.
На п'ятому роді життя діти вже мусять самі одягатись і роздягатись, акуратно складати і вішати одяг. Потрібно добиватися від них, щоб вони закріпили навички особистої гігієни та навички, пов'язані з прийманням їжі. Треба продовжувати виробляти навички правильної поведінки, виховувати ввічливість і доброзичливе ставлення до старших і дітей, дбайливе ставлення до маленьких, бережливе поводження з речами і предметами, що є в групі та на майданчику.
Виховання гігієнічних навичок, самостійності та культури поведінки дітей старшої групи
На шостому році життя потрібно виховувати і удосконалювати навички особистої гігієни: самостійне умивання, миття рук перед їдою та в міру забруднення, миття ніг, чищення зубів, причісування, користування носовою хусточкою, удосконалювати культурно-гігієнічні навички, пов'язані з прийняттям їжі; їсти і пити беззвучно, правильно користуватись виделкою і ножем, самостійно полоскати рот після їжі. Потрібно вчити самостійно одягатись і роздягатись, стежити за чистотою одягу і взуття, виховувати ввічливість, повагу до старших, уміння розрізняти хороші і погані вчинки.